جاذبه های گردشگری خارجی

فستیوال‌های ترکیه

آشنایی با فستیوال‌های ترکیه

برای اینکه لحظات خوشی را در ترکیه سپری کنید، فستیوال های مشهوری که در شهرهای بزرگ آن برگزار می شود را از دست ندهید. در هر نقطه و در هر فصلی از سال می توانید به فستیوال‌های ترکیه بروید و تعطیلات خود را با فعالیت های فرهنگی متنوع پر کنید. به خصوص در طول فصل تابستان و بهار، تاکید بر روی شهرهای بزرگ و استراحتگاه های تعطیلاتی بیشتر می شود، و فستیوال های محلی برگزار می شوند.

 

این فستیوال ها نقش عمده ای در ترویج سنت های فرهنگی، غذاهای محلی و محصولات کشاورزی دارند. فستیوال های بزرگ، معمولا انبوهی از گردشگران و افراد محلی را به ترکیه می کشانند. بسته به انتخاب شما برای گذراندن تعطیلات، می توانید در این فستیوال ها حضور داشته باشید و نوع متفاوتی از سرگرمی را به تجربیات سفر تعطیلاتی خود اضافه کنید.

فستیوال بادبادکهای ساریگِرمه

استان مولا در جنوب غربی ترکیه واقع شده است. شهرهای بودروم و مارماریس که مقاصد گردشگری مشهوری محسوب می شوند در این استان قرار دارند. در میان این شهرهای ساحلی معروف، شهر ساریگرمه که کمتر شناخته شده نیز قرار دارد. در این شهر ساحلی که به اندازه بقیه شهرهای مولا خیره کننده است، هر ساله فستیوال بادبادک ها برگزار می شود. طی برگزاری این فستیوال که در طول ساحل شنی ساریگرمه است، صدها بادبادک در آسمان به پرواز در می آیند. در این فستیوال برای برندگان مسابقه بادبادک ها هدایای کوچکی در نظر گرفته می شود، و همین موضوع نه تنها توجه افراد بومی بلکه توجه گردشگران را نیز به خود جلب می کند. اگر شما نیز برای سفر به ترکیه در ماه آوریل برنامه دارید، شرکت در این فستیوال که تجربه ای متمایز است را فراموش نکنید.

فستیوال بین المللی فیلم آنکارا

اگر تصمیم دارید که در طول فصل بهار در آنکارا اقامت داشته باشید، مطمئن شوید که هنگام برنامه ریزی سفرتان، حتما برنامه فستیوال بین المللی فیلم آنکارا را نیز بررسی کنید. فیلم های داخلی و خارجی ترکیه در تالارهای منطقه کیزیلای آنکارا نمایش داده می شوند. کسانی که عاشق فیلم هستند حتما از نمایش این فیلم ها لذت خواهند برد. بنابراین این موقعیت را از دست ندهید. این جشنواره مخصوصا برای بازیگران تازه کار فرصتی است تا هنرشان را در معرض دید تماشاچیان بگذارند، و در افزایش حضور بین المللی صنعت سینمای ترکیه نقش داشته باشند. اگر می خواهید که از فیلم های جدید و کلاسیک به کارگردانی افراد مشهور داخلی و خارجی لذت ببرید و استعدادهای کارگردانی آینده را کشف کنید، بهتر است که در این فستیوال حضور داشته باشید.

فستیوال کُشتی شترها

اگر در حال برنامه ریزی برای گذراندن تعطیلات خود در بخش اروپایی ترکیه در فصل زمستان هستید، می توانید در مسابقه کشتی شترها شرکت کنید. این مسابقه یکی از سرگرمی های سنتی این منطقه است. در حال حاضر، کشتی شترها جزو فستیوال ها و مسابقات اصلی محسوب می شود و توجه مردم بومی و هزاران تماشاچی خارجی را به خود جلب می کند.مسابقات کشتی شترها در زمین های باز یا استادیوم هایی که در ناحیه اژه هستند، به خصوص در شهر آیدین برگزار می شوند. این رقابت ها همچنین در منطقه سلجوق واقع در ازمیر برگزار می شوند. آنتالیا، بوردور و سپارتا دیگر شهرهایی هستند که می توانید در آن ها به تماشای کشتی شترها بنشینید.

فستیوال جشن سال نو ترکیه

سال نو در ترکیه به صورت گسترده ای برگزار می شود و در جشن ها و سرگرمی های سال نو میلیون ها نفر شرکت می کنند. مردم در سال جدید برای کسانی که دوستشان دارند آرزوی سلامتی و شادی می کنند. ترتیبات خاصی برای جشن سال نو در نظر گرفته می شود. غذاهای معمول پخته می شود. کسانی که وسایل نقلیه دارند به سفرهای کوتاه می روند. حوادث مهم سال گذشته یادآوری می شوند و تصمیمات سال جدید گرفته می شوند.خیابان ها و مغازه ها با چراغ ها تزئین می شوند. مغازه ها و مراکز خرید برای سال نو هدایا و تخفیف در نظر می گیرند. و هتل ها مرکز توجه برگزاری جشن های شبانه قرار می گیرند. وقتی که این روز بزرگ فرا می رسد، میدان های شهر مملو از جمعیت می شود. سپس این جمعیت به خانه هایشان می روند و با رفع خستگی، خود را برای سال نو آماده می کنند. اگر سفر شما به ترکیه مصادف با شب سال نو در این کشور است، حتما در جشن های سال نو ترکیه شرکت کنید و شاهد رسوم زیبای ترکیه باشید.

فستیوال هیدیرِلز

شاید بتوان فستیوال هیدیرلس را معادل کارناوال‌های برزیل دانست که هر سال مردم را در منطقه فاتح و اطراف آهیرکاپی دور هم جمع می‌کند تا فصل بهار را با هم جشن بگیرند. فستیوال هیدیرلس استانبول به رویداد بزرگ محسوب می‌شود که تولد بهار است و تعطیلات مذهبی برای مذهب علوی نیز هست. فستیوال هیدیرلس استانبول به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های فصلی بایرام در ترکیه و کشورهایی آذربایجان و رومانی برگزار می‌شود. روز هزیر (روضه حریر) در ترکیه به‌عنوان روزی که پیروان حضر (الخدیر) و ایلیاس (الیه) در زمین ملاقات می‌کنند جشن گرفته می‌شود.کلمه هیدیرلس که به شکل ترکیبی Hızır و İlyas به وجود آمده است.که به‌عنوان دو نفر متفاوت در نظر گرفته می‌شود. در این کارناوال ترکی، شب و روز، موسیقی، رنگ، ریتم و زیبایی در خیابان‌ها موج می‌زند. سنت‌های جالبی برای جشن گرفتن بهار دارند که برای ما خیلی هم غریب نیستند؛ پریدن از روی آتش و آرزو کردن، درست مثل چهارشنبه‌سوری خودمان یا اینکه آرزوهایشان را روی یک تکه کاغذ سفید به رودخانه می‌اندازند و خیلی‌ سنت‌های دیگر که باید از نزدیک ببینید. این فستیوال اواخر ماه می برگزار می‌شود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه