جاذبه های گردشگری خارجی

جاهای دیدنی کوالالامپور؛ معرفی ۱۰ جای دیدنی با عکس

جاهای دیدنی کوالالامپور، برای اغلب افراد بسیار جذابیت دارند. از برج‌های دوقلوی پتروناس که بلندترین برج‌های دوقلوی دنیا هستند تا معبد سری ماها ماریامان که قدیمی‌ترین معبد هندو در مالزی است، این شهر را به ترکیبی از سنت و مدرنیته تبدیل کرده‌اند.

جاهای دیدنی کوالالامپور:

برج‌های دوقلوی پتروناس
برج کی ال یا برج مخابراتی کوالالامپور
معبد تین هو
محله بوکیت بینتانگ
غارهای باتو
پارک پروانه
آکواریوم کوالالامپور
پارک پرندگان کوالالامپور
سان‌‌وی لاگون

برج‌های دوقلوی پتروناس (Petronas Twin Towers)

برج‌های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور، یکی از بلندترین آسمان‌خراش‌های جهان هستند. این برج‌ها با ارتفاع ۴۵۲ متر و ۸۸ طبقه، از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴ به‌عنوان بلندترین ساختمان‌های جهان شناخته می‌شدند. برج‌های پتروناس توسط معمار آرژانتینی‌آمریکایی، سزار پلی، طراحی شده‌اند و الهام‌گرفته از معماری اسلامی هستند. این برج‌ها با استفاده از فولاد و شیشه ساخته شده‌اند. در طبقه ۸۶، سکوی تماشا وجود دارد که چشم‌انداز بی‌نظیری از شهر کوالالامپور ارائه می‌دهد. همچنین در طبقات پایین برج‌ها، مراکز خرید جذابی مانند سوریا کی‌ال‌سی‌سی قرار دارد که تجربه خریدی لذت‌بخش را فراهم می‌کنند. ساعت بازدید از برج‌های دوقلوی پتروناس: از ساعت 9 صبح تا 9 شب، دوشنبه‌ها تعطیل
قیمت بلیط برج‌های دوقلوی پتروناس: نوزادان کمتر از دو سال، رایگان؛ کودکان بین 3 تا 12 سال، 50 رینگیت مالزی؛ افراد بیشتر از 13 سال، 98 رینگیت مالزی

برج کی ال یا برج منارا کوالالامپور (Menara Kuala Lumpur)

برج منارا یکی از برجسته‌ترین جاهای دیدنی کوالالامپور است. این برج با ارتفاع ۴۲۱ متر، چهارمین برج بلند دنیا و پنجمین برج مخابراتی جهان است. برج منارا در نزدیکی برج‌های دوقلوی پتروناس قرار دارد و از سکوی بازدید آن می‌توان چشم‌اندازی بی‌نظیر از شهر کوالالامپور داشت. این برج همچنین یک رستوران گردان، سینما و فروشگاه‌های متعدد دارد که تجربه‌ای متفاوت برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. سبک معماری برج منارا، ترکیبی از هنر اسلامی با نوشته‌های عربی و کاشی‌های زیباست که میراث فرهنگی مالزی را به نمایش می‌گذارد.

ساعت بازدید از برج کی ال: از ساعت 10 صبح تا 10 شب
قیمت بلیط بازدید از برج کی ال: قسمت قدم زدن: 4.66 دلار؛ باکس آسمان + عرشه آسمان + عرشه بازدید: گردشگران خارجی بزرگ‌سال، 25.5 دلار

معبد تین هو (Thean Hou Temple)

معبد تین هو یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین معابد چینی در کوالالامپور است که به الهه دریای چینی، مازو، تقدیم شده است. این معبد در ارتفاعات سرسبز رابسون قرار دارد و از طبقات بالایی آن می‌توان مناظر بی‌نظیری از شهر را مشاهده کرد. معماری معبد، ترکیبی از تکنیک‌های باستانی و مدرن است. این معبد شش طبقه دارد و ستون‌های باشکوه و سقف‌های کاشی‌کاری‌شده آن، خیره‌کننده است. معبد تین هو علاوه‌بر اینکه مکانی برای عبادت است، محلی برای برگزاری مراسم‌های مختلف ازجمله ازدواج‌های سنتی چینی است.

ساعت بازدید از معبد تین هو: ۸ صبح تا ۸ شب
قیمت بلیط معبد تین هو: رایگان

محله بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang)

محله بوکیت بینتانگ در کوالالامپور یکی از محبوب‌ترین مناطق گردشگری و خرید در این شهر است. این منطقه به‌دلیل وجود مراکز خرید بزرگ و مدرن، هتل‌های لوکس، رستوران‌های متنوع و کافه‌های شیک شهرت زیادی دارد. ازجمله مراکز خرید معروف این محله می‌توان به پاویلیون کوالالامپور و برجایا تایمز اسکوئر اشاره کرد. همچنین، خیابان جالان آلور با رستوران‌های غذاهای دریایی و تفریحات شبانه‌اش، یکی از جاذبه‌های اصلی بوکیت بینتانگ است. دانستن قیمت غذا در مالزی به شما کمک می‌کند برنامه‌ریزی بهتری برای سفرتان داشته باشید. این محله با دسترسی آسان از طریق مونوریل، تاکسی و اتوبوس، مقصدی جذاب برای گردشگران است.

بهترین ساعت بازدید از محله بوکیت بینتانگ: از 10 صبح تا 1 شب
قیمت بلیط بازدید از محله بوکیت بینتانگ: رایگان

غارهای باتو (Batu Cave)

غارهای باتو یکی از معروف‌ترین جاذبه های گردشگری کوالالامپور هستند. این مجموعه غارها در ۱۳ کیلومتری شمال کوالالامپور واقع شده‌اند و شامل سه غار اصلی و چندین غار فرعی هستند. غارهای باتو به‌دلیل وجود معابد هندو و مجسمه بزرگ و طلایی لرد موروگان که در ورودی آن قرار دارد، شهرت دارند. این غارها حدود ۴۰۰ میلیون سال قدمت دارند و از نظر زمین‌شناسی و تاریخی بسیار ارزشمندند. برای دسترسی به این غارها باید از ۲۷۲ پله بالا رفت که در طول مسیر می‌توانید میمون‌های بازیگوش را مشاهده کنید.

بهترین زمان بازدید از غارهای باتو: بین ماه‌های اردیبهشت تا مرداد
قیمت بلیط غارهای باتو: رایگان

پارک پروانه کوالالامپور (Kuala Lumpur Butterfly Park)

پارک پروانه کوالالامپور یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین باغ‌های پروانه در جهان است. این پارک با مساحتی بیش از ۷۵۰۰ متر مربع، خانه بیش از ۵ هزار پروانه از گونه‌های مختلف است. بازدیدکنندگان می‌توانند در میان باغ‌های سرسبز و گل‌های رنگارنگ قدم بزنند و از نزدیک با پروانه‌ها تعامل داشته باشند. این پارک در کنار باغ گیاه‌شناسی پردانا و باغ پرندگان کوالالامپور قرار دارد و می‌توانید در یک روز از همه این جاذبه‌ها بازدید کنید. پارک پروانه کوالالامپور علاوه‌بر اینکه مکانی برای تفریح و آرامش است، به‌عنوان یک مرکز آموزشی در زمینه حفاظت از محیط‌زیست شناخته می‌شود.

ساعت بازدید از پارک پروانه کوالالامپور: از 9 صبح تا 4.5 بعدازظهر
قیمت بلیط پارک پروانه کوالالامپور: بزرگ‌سالان 30 رینگیت؛ کودکان 2 تا 11 ساله 18 رینگیت

آکواریوم کوالالامپور (Aquaria KLCC)

آکواریوم کوالالامپور یکی از بزرگ‌ترین و تماشایی‌ترین آکواریوم‌های جهان است که در مرکز شهر کوالالامپور قرار دارد. این آکواریوم با بیش از ۵۰ هزار موجود زیرآبی از بیش از ۳۰۰ نوع مختلف، شامل ماهی‌های استوایی، صخره‌های مرجانی و موجودات آبزی دیگر، باعث شگفتی و تعجب بازدیدکنندگان می‌شود.

آکواریوم کوالالامپور، تونل شیشه‌ای ۹۰ متری دارد که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا موجودات زنده زیرآبی را از نزدیک مشاهده کنند. این آکواریوم با ارائه فعالیت‌های تفریحی و آموزشی برای همه سنین، یک مقصد تفریحی محبوب در کوالالامپور است که سالانه میزبان میلیون‌ها بازدیدکننده محلی و خارجی است.

ساعت بازدید از آکواریوم کوالالامپور: از 10 صبح تا 8 شب
قیمت بلیط آکواریوم کوالالامپور: بزرگ‌سالان 55 رینگیت؛ کودکان 2 تا 12 سال 45 رینگیت

پارک پرندگان کوالالامپور (KL Bird Park)

پارک پرندگان کوالالامپور یکی از جاذبه‌های دیدنی و محبوب در مالزی است. این پارک در سال ۱۹۹۱ افتتاح شد و در زمینی به مساحت ۲۰.۹ هکتار قرار دارد. در این پارک بیش از ۳ هزار پرنده از ۲۰۰ گونه مختلف نگهداری می‌شوند که ۹۰ درصد آن‌ها بومی مالزی هستند و ۱۰ درصد دیگر از مناطق مختلف جهان آورده شده‌اند. بازدیدکنندگان می‌توانند پرندگان را در محیطی آزاد و بدون قفس مشاهده کنند و حتی به آن‌ها غذا بدهند. این پارک در نزدیکی باغ‌های گیاهشناسی پردانا واقع شده و دسترسی آسانی به دیگر جاهای دیدنی مالزی دارد.

ساعت بازدید از پارک پرندگان کوالالامپور: از 9 صبح تا 6 عصر
قیمت بلیط پارک پرندگان کوالالامپور: 45 رینگیت

سان‌‌وی لاگون (Sunway Lagoon)

سان‌وی لاگون یکی از معروف‌ترین پارک‌های تفریحی و آبی در کوالالامپور است. این مجموعه با وسعت ۸۸ هکتار شامل شش بخش مختلف است که هرکدام از آن‌ها تفریحات و سرگرمی‌های خاص خود را دارند. ازجمله این بخش‌ها می‌توان به پارک آبی، شهربازی، باغ‌وحش، پارک هیجان، پارک وحشت و نیکلودئون لاست لاگون اشاره کرد. سان‌وی لاگون با بیش از ۹۰ نوع تفریح و سرگرمی، هرساله میلیون‌ها بازدیدکننده را جذب می‌کند و یکی از بهترین تفریحات مالزی به شمار می‌رود.

ساعت بازدید از سان‌‌وی لاگون: از 10 صبح تا 11 شب
قیمت بلیط سان‌‌وی لاگون: بزرگ‌سالان 220 رینگیت؛ کودکان 185 رینگیت

مجموعه گنتینگ هایلندز (Genting Highlands)

مجموعه گنتینگ هایلندز در کوالالامپور، یکی از محبوب‌ترین مقاصد تفریحی و گردشگری مالزی است. این مجموعه در ارتفاعات کوه‌های تیتی وانگسا و در فاصله ۴۵ کیلومتری از کوالالامپور واقع شده است. گنتینگ هایلندز شامل هتل‌های لوکس، مراکز خرید، رستوران‌های متنوع، شهربازی‌های روباز و سرپوشیده، پارک آبی، سینما و بسیاری از امکانات تفریحی دیگر است. همچنین، بزرگ‌ترین هتل جهان با بیش از ۱۰ هزار اتاق در این مجموعه قرار دارد که نام آن در فهرست رکوردهای گینس ثبت شده است.

این مجموعه به‌دلیل آب‌و‌هوای خنک و مناظر زیبای طبیعی، مکانی جذاب برای فرار از گرمای کوالالامپور در فصل تابستان محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره آب‌وهوای پایتخت مالزی بدانید، بهتر است راهنمای سفر به کوالالامپور را بخوانید.

ساعت بازدید از مجموعه گنتینگ هایلندز: 24 ساعته
قیمت بلیط مجموعه گنتینگ هایلندز: بزرگ‌سالان 126 رینگیت؛ کودکان 98 رینگیت

سخن آخر

در این مطلب، فهرستی از بهترین جاهای دیدنی کوالالامپور را به شما معرفی کردیم تا بتوانید در سفر به این شهر، از همه دیدنی‌های آن لذت ببرید و خاطره خوبی را از جاهای گردشگری کوالالامپور در ذهنتان ثبت کنید. اگر هم به‌زودی عازم سفر به پایتخت مالزی هستید، شناخت بهترین هتل‌های مالزی برایتان کارآمد است. اگر تابه‌حال به کوالالامپور سفر کرده‌اید، از کدام‌یک از دیدنی های کوالالامپور بازدید کرده‌اید؟ به عقیده شما تماشای کدام جای دیدنی کوالالامپور را نباید از دست داد؟

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه