اخبار گردشگری

راهنمای سفر به شهر زیبای ازمیر

ازمیر از شهر های زیبای کشور ترکیه می باشد که فعالیت های بسیاری نیز در زمینه های صنعتی و فنی و مهندسی دارد. ازمیر علاوه بر آن که از شهر های صنعتی ترکیه می باشد از شهر های توریستی این کشور نیز می باشد که دارای مکان های گردشگری بسیاری می باشد.

تاریخچه شهر ازمیر

ازمیر شهری ساحلی است که کنار دریای اژه قرار دارد، این شهر سه هزار سال پیش از میلاد مسیح توسط یونانیان بنا نهاده شد. رومیان باستان پس از چندین سال این شهر را تصرف کردند. ازمیر توسط عثمانی‌ها در قرن 15 میلادی به تصرف درآمد، تمام این‌ها بیانگر این است این شهر دارای تاریخی، غنی می باشد. اقلیم این شهر به نحوی است که دارای بیش از 300 روز آفتابی در سال دارد. اگر قصد دارید که تفریحات آنکارا و استانبول را یک جا تجربه کنید و از تفریحات متنوع این شهر بهره ببرید ازمیر بهترین انتخاب می‌باشد. جالب است بدانید که یکی از عجایب هفت گانه جهان، به نام معبد آرتمیس در این شهر وجود دارد. همین مورد بیانگر این است که ازمیر یکی از زیباترین و متمدن‌ترین شهر‌های جهان می‌باشد که ارزش بیش از یک بار دیدن را دارد. ازمیر دارای آب و هوایی کوهستانی می باشد که زمستان هایی معتدل و مرطوب دارد و تابستان هایی گرم. شرایط اقلیمی و دمایی این شهر نسبت به استانبول از وضعیت بهتری برخوردار است و سفر به آن در اکثر ماه های سال ممکن است. ولیکن سفر به این شهر از اواخر اردیبهشت ماه تا اوایل شهریور ماه برای شما جذاب تر و خاطره ساز تر خواهد بود.

بررسی اقلیم ازمیر در فصول مختلف

بهار انتخاب بسیار مناسبی برای سفر به ازمیر می باشد که از نظر دمایی نیز در موقعیت خوبی قرار دارد. این شهر در فصل تابستان دارای دمای بالایی می باشد ولی در عین حال دارای هوایی مطلوب می باشد که بسیار لذت بخش است. فصل تابستان شلوغ ترین فصل شهر ازمیر می باشد که تور های متفاوتی از مکان های متفاوتی به این شهر سفر می کنند. قیمت تور های گردشگری و تعداد گردشگران این شهر در فصل پاییز به دلیل سردی هوا و شروع بارندگی ها کاهش پیدا می کند. فصل زمستان بسیاری از تفریحات آبی به دلیل سردی هوا و شرایط جوی تعطیل می شوند و تعداد گردشگران بسیار کاهش می یابد. سفر به این شهر از مسیر زمینی امکان پذیر می باشد و هم از راه هوایی. ازمیر شهری است که در غربی ترین نقاط ترکیه واقع شده است، پس سفر با ماشین و یا خودرو شخصی به این شهر کمی سخت است. اگر قصد سفر با خودرو شخصی به این شهر را دارید ابتدا باید به مرز رازی یا بازرگان بروید و پس از حدود 21 ساعت رانندگی از مرز بازرگان به مقصدتان برسید. البته این مسئله را فراموش نکنید که برای سفر با خودرو شخصی نیاز به گواهینامه بین المللی، پاسپورت، کاپوتاژ خودرو و … دارید. اگر قصد سفر هوایی را دارید می توانید از فرودگاه امام خمینی به مقصد فرودگاه عدنان مندرس بلیط تهیه کنید. مدت زمان پرواز تهران تا فرودگاه بین المللی عدنان مندرس چیزی در حدود 3 ساعت می باشد. برای حمل و نقل در مقصد نیز می توانید از سیستم حمل و نقل شهری پیشرفته آن استفاده کنید.

کجا اقامت کنیم؟

بی شک هنگام سفر به هر شهری می بایست به فکر مکانی هم برای اقامت باشید که مناسب شما باشد. ازمیر دارای هتل های متفاوت با هر رنج قیمتی می باشد که می توانید با دست باز یکی از این هتل ها را انتخاب کنید.

در ادامه مطلب به معرفی برخی از هتل های معروف و محبوب شهر خواهیم پرداخت:

1. هتل کایا پرستیژ:

هتل کایا پرستیژ یکی از هتل های 4 ستاره شهر می باشد که دارای طراحی مدرن و بسیار زیبایی می باشد. هتل کایا پرتسیژ مفتخر است تا با کارکنانی آموزش دیده و با تجربه به شما خدمت رسانی کند. از امکانات این هتل می توان به میز کار، سشوار، سالن میتینگ، ویلچر، خدمات تبدیل ارز، خشکشویی و … اشاره کرد.

2. هتل موون پیک:

هتل موون پیک یکی از هتل های پنج ستاره معروف و محبوب شهر می باشد که نزدیک به مکان های مهم شهر می باشد. هتل موون پیک به دلیل نزدیکی به دریای اژه می تواند چشم اندازی بسیار خاص را برای شما رقم بزند. هتل موون پیک دارای امکاناتی نظیر خشکشویی و اتوشویی، ویلچر، خدمات ارز، تالار، اتاق خانواده و … می باشد.

3. هتل رامادا:

هتل رامادا از بهترین هتل های ازمیر می باشد که در محله کوناک قرار دارد و یکی از بهترین گزینه ها جهت اقامت می باشد. هتل رامادا دارای امکاناتی نظیر باشگاه، رستوران، ترانسفر رایگان، اینترنت رایگان، خشکشویی و … می باشد. هتل رامادا دارای بهترین رستوران های شهر می باشد که هر سه وعده غذایی را با تنوع بالا و در بهترین کیفیت سرو می کنند. هتل رامادا انواع غذا های خوشمزه و خوش عطر و طعم ترکی را برای شما به بهترین کیفیت سرو می کند.

مکان های گردشگری ازمیر

گرچه شهرت این شهر به اندازه شهر هایی همچون آنتالیا و یا استانبول نمی باشد، ولی مکانی است بسیار دنج و با امکانات رفاهی بسیار بیشتر از شهر های دیگر ترکیه.

در ادامه مقاله به معرفی برخی از مکان های گردشگری مهم این شهر خواهیم پرداخت:

1. آلسانکاک:

آلسانکاک از مکان‌های تاریخی شهر ترکیه می‌باشد که در کنار سواحل جنوبی ازمیر قرار گرفته است و از زیباترین مکان‌های تاریخی این شهر است.

2. برج ساعت:

برج ساعت نماد شهر ازمیر است، این بنا هدیه ای است از امپراتوری آلمان به کشور ترکیه که توسط یک معمار فرانسوی طراحی شده است.

3. بازار کمرالتی:

بازار کمرالتی از بازار های سنتی شهر می باشد که خرید در آن بسیار لذت بخش است. بازار کمرالتی دارای رستوران هایی می باشد که غذاهای سنتی ترکی را با بهترین روش طبخ می کنند.

4. شهر تاریخی افسوس:

شهر تاریخی افسوس 10 سال پیش از میلاد مسیح به دست یونانی ها ساخته شده است. ویرانه هایی که از شهر افسوس باقی مانده است امروزه مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. بسیاری از افراد گمان می کنند که اصحاب کهف در این مکان زندگی می کردند و در غاری در اطراف شهر به خواب رفته اند

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه