اخبار گردشگری

جاذبه های بالی

بالی مشهورترین جزیره از هزاران جزیره در مجمع الجزایر اندونزی است. لازم است بدانید که در مجمع الجزایر اندونزی بیش از 17000 جزیره وجود دارد و بالی در میان آنها از معروف ترین ها و شناخته شده ترین ها است. تور بالی یکی از معروف ترین مقاصد برای طرفداران سفر به مناطق بکر تلقی میشود. این جزیره شلوغ با بیش از 4 میلیون نفر سکنه، ده ها سال مورد علاقه گردشگران بوده است.

بالی قطعاً بهترین مقصد در اندونزی است. سواحل پهناور، طبیعت دست نخورده، و کوه های متعددی که تحت سلطه آتشفشان قرار دارند نزدیک به 7 میلیون گردشگر خارجی را در سال به خود جذب می کنند. تعداد زیادی از اندونزیایی های جزایر دیگر نیز هر ساله از زیبایی بالی استفاده می کنند. لذا گردشگری بالی هم مورد نظر توریست های خارجی است و هم توریست های بومی را به خود جذب میکند. در این مقاله از گردشگری بالی و جاذبه های بالی بیشتر خواهیم گفت.

آیا بالی یک جزیره است؟

بله بالی یک جزیره به طول 95 مایل است که در اقیانوس هند، درست در غرب قله ی جاوا واقع گشته است. جزیره ی بالی ملقب به پرجمعیت ترین جزیره جهان می باشد، چرا که بیش از 141 میلیون نفر در آن زندگی می کند. این جزیره در انتهای شرقی جزایر Lunder Sunda واقع شده است، رشته ای از جزایر که شامل بالی، لومبوک، سومباوا، فلورس، سومبا، تیمور و مجموعه ای از مجمع الجزایر دیگر می باشد.

چرا جزایر بالی آنقدر مشهور و پرطرفدار هستند؟

در سال 2010 الیزابت گیلبرت کتابی با عنوان بخور، دعا کن و عشق بورز را منتشر کرد. این کتاب سر و صدای زیادی در سطح جهان به پا کرد. وقایع این کتاب در جزیره ی بالی اتفاق می افتند.در واقع الیزابت گیلبرت قلب فرهنگی بالی را با این کتاب به کانون توجهات سوق داد. اما پیش از آنکه این کتاب و فیلم در سال 2010 به موفقیت بالایی برسند جزیره ی بالی، بدون سر و صدا، کوله پشتی داران، موج سواران و مسافرانی که به دنبال کشف یک دنیای جدید بودند را به سوی خود جذب میکرد. ازین رو گردشگری در بالی قدمت طولانی تری دارد.

گردشگری بالی و سفر به بکر ترین منطقه ی روی زمین

بالی جزیره ای با مناظر منحصر بفرد و آب و هوای عالی است. آب و هوا در این جزیره در اکثر روزهای سال گرم و مرطوب است و خورشید آسمان بالی در اکثر روزهای سال میدرخشد. این آب و هوا باب میل کسانی است که به دنبال لذت بردن از آفتاب، شن و ماسه و گشت و گذار در ساحل هستند. در حقیقت این آب و هوای بالی است که گردشگران را سرزنده میکند.

نکته ی جالبی که در ارتباط با فرهنگ مردم بالی وجود دارد اینست مردم این جزیره اکثرا هندو و بودایی می باشند. و این در حالی است که مردم سایر مکان های اندونزی عمدتا مسلمان یا مسیحی هستند.مردم بالی به زبان اندونزیایی صحبت می کنند اما به دلیل حضور فراوان توریست در این منطقه مردم به زبان انگلیسی هم آشنایی دارند و چنانچه شما به این جزیره مسافرت کنید و با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید، قطعا به مشکل برخورد نخواهید کرد.

با رزرو تور کازان از قدیمی و زیباترین شهر روسیه دیدن نمایید.

رفتار مردم کشور بالی چگونه است؟

مردمان این جزیره مردمانی خونگرم و بسیار مهربان و مهمان نواز هستند. و ارتباط برقرار کردن با آنها اصلا سخت نیست. لازم به ذکر است که در این جزیره احترام به افراد مسن بسیار واجب و الزامی میباشد. لذا اگر با فرد مسنی ملاقات کردید قبل از نام او پاک یا باپاک بگویید و اگر آن فرد مسن زن بود پیش از نام او بو یا ایبو قرار دهید. در هنگام سلام و خداحافظی نیز مرسوم است که افراد دست خودشان را تکان میدهند. در هنگام خرید نیز میتوانید با فروشندگان صمیمی شده و از آنها تخفیف بگیرید. لازم به ذکر است که ارز کشور بالی روپیه اندونزی می باشد.

جذاب ترین جنبه های مسافرت به بالی

در این جزیره ی رویایی معماری منحصر به فرد – چه باستانی و چه مدرن – حال و گذشته را با هم آمیخته است. گاهی اوقات بیان کردن تفاوت بین یک معبد 500 ساله و مهمانسرایی که در یکسال گذشته ساخته شده است به آسانی انتظار نمی رود!

گردشگری بالی یک گردشگری معمولی نیست و شما در بالی مدام از دیدن بهترین جاذبه های بالی شگفت زده خواهید شد.لازم به ذکر است که بالی یکی از رمانتیک ترین جزایر جهان محسوب می شود و بهترین مقصد ماه عسل در آسیا است. خط ساحلی دریا و ملاقات با گدازه آتشفشانها و عبور از تراسهای برنج از بهترین شگفتانه هایی هستند که در دوران ماه عسل تان میتوانید از آنها لذت ببرید. لازم به ذکر است که گردشگری بالی یک گردشگری معمولی نیست و شما در بالی مدام شگفت زده خواهید شد.

شاید یکی از جذاب ترین جنبه های مسافرت به بالی، مکان ها و امکانات لوکسی باشند که مسافران می توانند با خرج کردن بودجه ی بیشتر از آن لذت ببرند. هتل های بالی، تجملی و زرق و برق دار را می توان با شروع 50 دلار در هر شب (و شاید ارزان تر) پیدا کرد. لذا صرف اندکی هزینه بیشتر، تجملی به بار می آورد که میتوان از آن لذت برد.

اگر به بالی رفتیم چه کارهایی را در آنجا انجام دهیم؟

جدا از سه گانه معمول یعنی خرید، صرف ناهار و استراحت ( که انجام هر سه در این جزیره عالی هستند)، بالی فعالیت های جالب بسیاری را ارائه می دهد. شما در جزیره ی بالی می توانید موج سواری را امتحان کنید. جزیره ی بالی از دهه 1960 میلادی میزبان موج سواران است. کمبود صخره و مدارس موج سواری در سطح جهان باعث شده است که ساحل KUTA یکی از محبوب ترین مکان ها در جهان باشد تا شما بتوانید شانس خودتان را به عنوان یک تازه وارد در صحنه ی موج سواری امتحان کنید.

سواحل یکی از مکان های دیدنی بالی می باشند. از اینرو در حین گردشگری بالی، بازدید از سواحل را فراموش نکنید. اگر به این جزیره رفتید حتما از آفتاب گرفتن لذت ببرید. Seminyak و Legian سواحل بزرگ، معروف و پرطرفدار بالی هستند، اما گزینه های دیگری نیز در این جزیره وجود دارند. سواحلی که شاید کمتر معروف باشند اما بازدید از آنها قطعا ارزشش را دارد.

بیشتر بخوانید: 15 نکته قبل از سفر به بالی که باید بدانید

جاذبه های گردشگری بالی

از دیگر گزینه های پیش رو به منظور لذت بردن در جزیره ی بالی، بازدید از دریاچه ها، آتشفشان ها و تراس های برنج است. همچنین روستاهایی که به دامنه آتشفشان های فعال و چشمه های آب گرم چسبیده اند از گزینه های دیگر هستند.

خوشبختانه ، بالی آنقدر کوچک است که می توان سفرهای یک روزه را برای کاوش در جنگل بارانی بدون نیاز به یک شب اقامت انجام داد. پس یک موتور بگیرید و راه بیفتید و از کشف و بازدید لذت ببرید.همچنین به منظور کشف دنیای زیر آب به شما پیشنهاد میکنیم که شیرجه و غواصی در جزایر بالی را از یاد نبرید.

سافاری و پارک دریایی

اگر به تور بالی رفتید حتما از سافاری و پارک دریایی آنجا دیدن کنید ، این پارک که 40 هکتار است در سال 2016 برنده جایزه توریسم بالی در زمینه های بهترین اقامتگاه ، بهترین تم پارک نیز شده، یکی از بزرگ ترین و پر بیننده ترین پارک ها ی جزیره است. در این پارک بیش از 80 گونه جانوری از بالی حدود 400 گونه از سه منطقه اندونزی،هند و آفریقا شامل گوزن های خالدار، خرس هیمالیایی، گور خر، شتر مرغ ، شیر ، اسب آبی و بسیاری دیگر گونه های نادر در محوطه هایی وسیع مشابه زیستگاه های طبیعی خود آزادانه به زندگی مشغولند.

با دیدار روزانه یا شبانه از این پارک می توانید در حالیکه کنار راهنمای تخصصی خود سوار بر یک وسیله نقلیه خنک و مطبوع – سافاری هستید از این جانوران دیدن کنید ،شوی فوق العاده فیل ها را تماشا کنید ،کمی سر به سر بچه های اورانگوتان بگذارید و دیداری از بچه کوسه ها در آکواریم داشته باشید.این مقصد بسیار سرگرم کننده برای خانواده ها،این فرصت را برای بازدیدکنندگانش فراهم می آورد تا در کنار عکس گرفتن از جانوران که آزادانه در فضایی طبیعی زندگی می کنند، به شیوه هندی های قدیمی راجستان، فیل سواری کنند،به دهکده فیل ها سر بزنند،یا شتر سواری کنند. انواع شوهای جانوران مختلف بخش دیگری از دیدنی های این پارک دریایی و سافاری است.

UBUD اوبود

اوبود قلب فرهنگ بالی است. این شهر متعلق به یکی از خانواده‌های سلطنتی بالی است. شما حتی می‌توانید از کاخ‌های با‌شکوه در مرکز شهر دیدن کنید. Ubud به عنوان یک مرکز صنایع دستی در بالی است. در اطراف اوبود روستای Penestanan, Peliatan and Batuan قرار دارند که همگی در صنایع دستی بالی تخصص دارند. صد‌ها مغازه عتیقه فروشی صنایع چوب، صنایع دستی، پارچه، نقاشی و جواهرات در اوبود وجود دارد. شما همچنین می‌توانید از بهترین موزه‌های هنری، گالری‌های هنری و استودیوهای هنری در اوبود دیدن کنید. جنگل میمون مقدس نیز در منطقه Museum of Antonio Blanco واقع شده است که مکان بسیار جالبی برای دیدن میمون‌ها می‌باشد. مکانی پر از میمون‌های بازیگوش، درختان عظیم Berngin، چشمه آب مقدس و معبدی که در پشت آن است، قرار دارد.

تفریحات دریایی DAY CRUISE

اگر در بالی به دنبال یک تور هیجان انگیز هستید، این تور یک برنامه مناسب و هیجان انگیز برای خانواده ها و علاقمندان به سفر دریایی ، ورزش ها و تفریحات دریایی است. با بهترین کیفیت ، خدمات و امکانات شما را به یک سفر دریایی و تفریحی در جزیره زیبای LEMBONGAN دعوت میکند. این تور مجموعه ای از انتخاب های متفاوت برای هر سلیقه ای فراهم کرده است، از گذراندن یک روز ارام وراحت در بهشت زیبای جزیره تا انجام فعالیت های هیجان انگیز دریایی و یک بوفه ناهار بین المللی دلپذیر و یا شام در کشتی کروز در غروبی دل انگیز.برای استفاده از این تور می توانید استفاده از تفریحات دریایی و صرف ناهار بر روی کشتی را انتخاب کنید یا در جزیره روز خود را بگذرانید. همچنین تورهای متفاوتی به نسبت تعداد خدمات طراحی شده میتوانید بسته به سلیقه آن انتخاب کنید.

با رزرو تور عمان سفری دلچسب و خاطره انگیز را تجربه نمایید.

کینتامانی KINTAMANI

KINTAMANI نام دهکده ای وسیع در ارتفاع هزار و پانصد متری سطح دریاست که با دیدار از دریاچه و آتشفشان فعال BATUR و آبشار TEGENUNGAN در برابر چشمان شما قرار می گیرد. این منطقه یکی از پر بیننده ترین جاذبه های گردشگری در ارتفاعات مرکزی بالی است که مردمانی اصیل دارد. آن ها بر اساس آداب و سنن کهن بالی رفتار می کنند. بنابراین گردشگراان باید به اهالی احترام بگذارند و وارد مزارع یا معابد آن ها نشوند بخواهند به نیایش بپردازند.
آبشار زیبای TEGENUNGAN که در نزدیکی دهکده هنری واقع است، به یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری منطقه تبدیل شده و مکانی است برای گذراندن زمانی پر از آرامش در آغوش طبیعت.

GARUDA WISNUKENCANA

مجسمه ی 23 متری خدای ویشنو ست که در محوصه ای که آن را برکه های لوتوس احاطه کرده اند قرار دارد.این مجسمه مهم ترین دیدنی پارک فرهنگیgwk است که میرود تا یکی از بزپلندترین و بزرگترین مجسمه های دنیای امروزی باشد. این محوطه نمونه خوبی از حفاظت میراث فرهنگی برای آیندگان است و از آمفی تئاتر مجوعه حوض های لوتوس و میدان وشنو و رستوران ها و فروشگاه های صنایع دستی تشکیل شده است.

معبد ULUWATU

یکی از شش معبد اصلی بالی است که بر روی صخره ای مشرف به دریا واقع است این معبد دیدنی به سبب موقعیت مکانی اش مشهور است که بر صخره ای شیب دار در ارتفاع 70 متری از سطح دریا قرار دارد این موقعیت استثنایی منظره غروب کم نظیری را پدید می آورد.

رقصKECAK

دیدار از این رقص آتس سنتی میتواند بهترین پایان برای دیدار از معبد اولوواتو باشد. اجرای این رقص بخشی از هنر و فرهنگ این منطقه است. و بر اساس داستان های کهن ساخته شده است. تعداد زیادی از رقصندگان در پس زمینه ای از غروب خورشید و دریا منظره ی کم نظیری را پدید می آورد.

مرکز آب درمانی TAMAN SARI

مرکز آب درمانی TAMAN SARI که یک حمام شاهانه منحصر به فرد متعلق به خانواده سلطنتی جاوه، الهام گرفته شده، مکانی است برای آسودن روح ، اندیشه بدن و انرژی رسانی بر اساس روش های کاملا سنتی منطقه جاوه، با پیروی از اصل ایجاد تعادل بین ذهن، بدن روح و زندگی و ایجاد هارمونی با محیط اطراف،مکز اسپا میراث سلطنتی تامان ساری، انواع کاملی از خدمات با ترکیبی از روش های آب درمانی، گیاهان طبیعی و به کارگیری آخرین تجهیزات مدرن ارایه می دهد.خود را به روشهای آرام سازی و احیای بدن با آخرین متدهای سنتی و کلاسیک در فضایی کاملا اندونزیایی بسپارید و از زیبایی های طبیعی و هارمونی در بدن ، ذهن و روحتان لذت تمام و کمال ببرید.

بیشتر بخوانید: بلیط هواپیما تهران پاتایا

معبد BESAKIH

معبد BESAKIH ، مهمترین ،بزرگ ترین و مقدس ترین معبد هندو ها در بالی است و به مادر معبدها شهرت دارد. به عنوان یکی از میراث جهانی ثبت شده یکی از پر بیننده ترین دیدنی های موجود برای تور بالی است . معبد بساکیه بیش از هزار سال است در ارتفاع متری در دهکده ای به همین نام و در دامنه کوه مقدس آگونگ،در شرقی ترین بخش بالی در شش طبقه با تراس هایی در دامنه کوهستان بنا شده است. این مکان هنری و زیبا ترکیبی از 86 معبد است که اصلیترین آن ها معبد AGUNG PURA PENATARAN است .

KERTAGOSA، اگر مایلید بیشتر با معماری بیشتر با معماری اصیل بالی آشنا شوید، دیدار از کاخ دادگستری بهترین انتخاب است. این ساختمان که یکی از میراث فرهنگی منطقه و یکی از پر بیننده ترین ها است، در سال های دور به عنوان دادگاه عالی توسط پادشاه وقت مورد استفاده قرار می گرفته و بخشی از مجموعه کاخی است که در حدود سال 1686 ساخته شده است. معماری این بنا نمونه عالی از معماری بالی است که با نقاشی های سقفی اش مشهور است،نقاشی هایی که به داستان هایی با موضوع کارما و نتیجه اعمال نیک و بد در زندگی انسان می پردازد. در مجموع ساختمان و محوطه اطراف مناظر بسیار زیبا و دیدنی را خلق می کنند.

چه زمانی به بالی سفر کنیم؟

هوا در جزیره ی بالی در طول سال به طرز مطلوبی گرم است ، اما مانند اکثر مکانهای جنوب شرقی آسیا، باران های موسمی می تواند کمی مخل تفریح باشد. لذا باران شدید در ماه های زمستان می تواند روزهای ساحل را کوتاه کند. انتظار می رود که شدیدترین باران بین دسامبر (آذر) و مارس( اسفند) باشد.

بالی در ماه های تابستان بین ژوئن ( خرداد) و آگوست( شهریور) شلوغ می شود و این زمان، بهترین زمان سفر به بالی خواهد بود.پس اگر قصد سفر به بالی را دارید طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید از تمام قابلیت های این جزیره لذت ببرید.در این مقاله با موضوع گردشگری بالی با شما همراه بودیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد مکان های گردشگری بالی و تور بالی ، با کارشناسان ما در سما اوج تماس حاصل فرمایید:

021-22018009
09393324686

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه